Sveto pismo in sporočilo za nas

Sveto pismo nam podaja pripovedi, ki nam danes odkrivajo temeljne stvari našega življenja in v preprostih zgodbah spregovori o medsebojnih odnosih med nami.
Nekatere pripovedi so opisane v kratkih videoposnetkih spodaj.

Prerok Jona je od Boga prejel poslanstvo naj gre v mesto v Ninive, da ljudem pove resnico, da jih posvari in da se pokesajo svojih grehov. Ker ni hotel iti, se je z ladjo odpeljal v drugo stran v Taršiš. Zaradi tega je na morju nastala velika nevihta. Jona je vedel, da je sam kriv, zato je rekel mornarjem, naj ga vržejo v morje. In neurje se je umirilo. Bog je določil veliko ribo, da Jona pogoltne. Jona je bil v ribjem trebuhu tri dni in tri noči da se pokesa, ker ni ubogal Boga; potem ga je riba vrgla na kopno. Jona je šel v Ninive in jim rekel, da bo Bog uničil mesto, če se ne pokesajo. Ljudje so se res odvrnili od svojih grehov in vse mesto je bilo rešeno. A Jona se je spet jezil, ker je hotel, da bi jih Bog uničil. Na koncu se je moral spreobrnit prav on sam.

Noe in vesoljni potop je zapis o pravičnem, svetem človeku, ki ohrani svoje življenje in življenje svojih bližnjih, ker je v Božji bližini. K temu je poklican vsak človek. Vsak izmed nas odkriva, kaj je tista barka s katero rešujem sebe in druge. Ker preizkušnje, “poplave življenja”, nobenemu ne prizanašajo, so lahko le manjše ali zelo hude, smrtno nevarne. Kakšno orodje imamo, da lahko “preživimo”?

Greh je breme, ki se nas stalno drži. Pojav greha je v Svetem pismu zapisan slikovito, v prispodobah v simbolu dveh dreves, ki imata mamljive sadeže, a niso dovoljeni, ker so nam v škodo. Taka dejanja so proti ljubezni Boga in proti ljubezni do človeka. Nekatera so zelo prikrita, druga pa očitna. Velika nevarnost je, da se zaradi ponavljanja slabih dejanj, greha, nanj navadimo. Bog pa nas vedno znova kliče in vabi h priznanju krivde, ne skrivanju, da svobodno prosimo za dar odpuščanja. Ker drugače življenje izgubljamo.

Nastanek človeka je tako pomemben, da Sveto pismo podaja kar dva odgovora. Prvi zapis o človeku poudari, da je človek ustvarjen po podobi Boga, kot moški in ženska. Podobnost z Bogom pa je razum in ljubezen. Drugi zapis o človeku pa je odnos med moškim in žensko. Najgloblji odnos, ki je mogoč, to je odnos med možem in ženo.

Stvarjenje sveta v Svetem pismu ni znanstveno poročilo ampak s poudarkom, da je začetnik vsega Bog. Bog je Stvarnik duhovnega in materialnega sveta. Zapis o nastanku materialnega sveta je oblikovan v prispodobi sedmih dni. A klub temu z logičnim zaporedjem, kot ga znanost odkriva.

About

View all posts by